Alla inlägg den 20 september 2010

Av Anna Svensson - 20 september 2010 22:00

Går en steg 1-utbildning i KBT så idag var jag i Uppsala hela dagen.

Det blev i alla fall lite träning i köket: några ingångar, lite sitt, ligg och stå, ligg stanna kvar och så ett par skick till target.


Daisy är så smart! Jag passivitetstränar henne samtidigt som jag tränar valpen. Daisy får sitta bredvid och titta och med jämna mellanrum trillar det fram en godis till henne som belöning.

För några dagar sedan körde jag target med Vilda. Daisy satt som vanligt stilla bredvid. Plötsligt såg jag hur hon laddade, knallade iväg till musmattan och tryckte till den med tassen! Hon som aldrig kört target i hela sitt liv hade, genom att titta på Vilda, klurat ut vad som behövdes för att få belöning och nu ville hon också vara med!

Självklart belönade jag hennes intelligens och kreativitet!      ...trots att hon ju egentligen misslyckades helt med det hon skulle göra - vara passiv...

Så nu har jag två hundar som kan target (och noll hundar som kan passivitet...).




Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27 28
29
30
<<<
September 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards