Alla inlägg den 25 september 2010

Av Anna Svensson - 25 september 2010 21:00

Barnkalas för ett gäng glada fyraåringar på eftermiddagen. Fram tills dess - massor av städning och ingen hundträning - nästan...

Jag fyndade en liten sladdrig latexkyckling med pipljud igår, och bestämde mig för att introducera den till targeten. Succé direkt! Vilda älskade leksaken, och höjde intensiteten i springandet med cirka hundra procent! Körde ca fem repetitioner inne på köksgolvet. Läxa: ta med targeten ut i skogen och träna i olika miljöer.


Barnkalas = miljöträning (bl a tre pangade ballonger!) och social träning i massor.


Efter barnkalaset: matte helt slut. Regn ute och skymning, klockan var väl efter sex. Men vi byltade på lillhusse regnkläder och gick en timmes skogspromenad, letade efter jättar, troll och tomtar i skogen. Vilda var inte det minsta spökig trots att det blev mörkt.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27 28
29
30
<<<
September 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards