Alla inlägg den 26 september 2010

Av Anna Svensson - 26 september 2010 16:41

Började dagen på loppis, som en liten miljöträning för Vilda. Hon gjorde skäl för namnet, studsade som en boll och ville hälsa på alla...


Eftermiddag: sommarstugan. Lade ett spår på baksidan, drygt 100 meter. Risigt och stenigt, men det är hon ju van! När jag kom tillbaks från spåret kom en lycklig valp springandes från skogen... Hon hade "tjuvat" starten på spåret, säkert 30-50 meter, och sedan vänt tillbaka. Jag bestämde mig för att inte bry mig om det, utan väntade ca 45 minuter och släppte sedan på henne som vanligt. Hon tog spåret fint och spårade noga. Det märktes var hon hade vänt, där blev hon osäker en stund men spårade sedan säkrare och med högre intensitet än i starten. Inga direkta konstigheter. På slutet var vi närmare vattnet så det blåste en hel del, men det störde henne inte. Sprang över slutet, fick det i näsan, vände tillbaka och letade reda på det. Kändes sammanfattningsvis som ett jättelyckat spår.


Promenad. Använde ett av hennes pudelfnatt till att gå i skogen där det är som krångligast. Älskar att gå i terräng med henne, hon är grym på att ta sig fram och sparar inte på krafterna utan klättrar gärna upp på stenar, nedfallna träd etc. Ingen "stig-hund" här inte!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27 28
29
30
<<<
September 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards