Alla inlägg den 1 oktober 2010

Av Anna Svensson - 1 oktober 2010 22:06


Dagarna rullar på. Matte jobbar, hundarna myser i sommarstugan (som Daisy på bilden ovanför. Iofs inte helt ny bild, men den är så härlig så den får åka med ändå!). Jag hade jour igår och födelsedagskals igår, så träningen har varit obefintlig. Lite nya miljöer på Vildas promenader och lite köksträning - det är allt.


Vardagsproblem. Ett av våra bekymmer när vi köpte Vilda var hur vi skulle få henne att inte skälla när det ringer på dörren. Det gör Daisy - och hon fick nog i sin tur lära sig det av husses terrier, som fanns i huset de första fyra åren av Daisys liv. Jag har läst om olika metoder, och konstaterat att det måste vara en enkel metod som inte kräver 100 procent konsekvens (eftersom bara 33 % av invånarna i vårt hus är såld på hundträning!). Vi har nu fastnat för godisvarianten. En stor bytta med hundkex är placerad i vårt fönster, och besökare som kommer får sticka åt vovvarna ett varsitt. Om det kommer att fungera? Tja, det återstår att se. Än har inte Vilda börjat skälla i alla fall, och peppar, peppar, ibland tycker jag att Daisy blivit lite tystare. Utvärdering om ett halvår..?





  

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Skapa flashcards