Alla inlägg den 3 oktober 2010

Av Anna Svensson - 3 oktober 2010 19:51

    


Spårade. Med i skogen: Vilda, Daisy, Simon (sonen), Katti, Edgar (riesen).


Till Vilda: Ett minispår på ca 30 meter intill vägen för att vi skulle få chans att knäppa några kort + ett riktigt spår, ca 100 meter. Icke förarspår, en snäll 90-gradersböj, terrängskifte från lite småtorr, gles, öppen skog till tät skog med ungtallar. Liggtid ca en timme.


Resultat: Minispåret var bara snurrigt och yrt! Hon var väldigt laddad och hade nog mer ben än hjärna... Visst kom hon fram, men hon slog kraftigt.


Det riktiga spåret fixade hon väldigt fint. Bra upptag. Högmotiverad. Enstaka mindre tapp som hon redde ut utan problem. Övergången märktes inte. Tog spårslutet utan tvekan.


Daisy knallade runt ett 500-metersspår utan konstigheter. Lite lugnare än hon brukar vara - åldern..?


Bra: Vilda fortsätter imponera på mig i spåret. Efteråt roade hon sig med att släpa runt på små träd som blivit nerhuggna när de röjt sly. Det finns energi i damen...


Mindre bra: Hon fortsätter gräva kratrar när jag tycker att vi ska passivitetsträna. Måste ha längre fikapauser! :0)

  

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards