Alla inlägg den 14 oktober 2010

Av Anna Svensson - 14 oktober 2010 22:00

Halv storm ute, bokat mysig Robinson-kväll hos pappa. Det blev m a o inget tränat. Nästan. Inne kör vi på med avlämningsövningar, det går raskt framåt. Vilda har slutat släppa prylar när jag stoppar näven i godisburken, hon håller duktigt i och lämnar av i handen. Någon enstaka gång misslyckas hon förstås, men tar då upp föremålet igen på ett uppmuntande apportkommando.


Dock börjar jag bli lite tveksam till min träningsmetod! I går hoppade hon upp på vardagsrumsbordet för att hämta ett par av sonens pyjamasbyxor och komma med till mig! *s* Söta lilla iller, om matte nu varit så dum att hon rensat golvet så får man väl lösa det själv! (Vildas egna leksaker brukar jag inte plocka av henne, så som "valuta" till godisautomaten funkar inte de sakerna. Det har hon lyckats lista ut. Smart tös.).


Har testat enstaka apporteringsövningar också. För det mesta fungerar de, men hon blir lätt lite för entusiastisk och börjar jonglera med föremålen i stället. Jag gillar principen att hon lugnt (nåja, med Vilda-mått mätt) spontanhämtar föremål som kanske kan ge godis i utbyte.


Planen för ikväll: Solen skiner, himlen är blå... Spår?!

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards