Alla inlägg den 21 oktober 2010

Av Anna Svensson - 21 oktober 2010 08:11

Spår & upplet på schemat. Kom ut vid femtiden, vilket innebar att vi hade såväl snö som månsken på vår träning!


Uppletet blev en katastrof inlärningsmässigt. Pucko-matte använde tre helt nya föremål, som dessutom var lite kluriga i materialet (typ barnplånbok i plast, när jag tidigare i princip bara lagt ut gosedjur). För att göra det ännu svårare kom jag på att nu när jag hade nya grejer så kunde jag ju passa på att låta någon annan lägga ut dem, de var ju inte "förstörda" med matte-vittring. För att förvärra hjärnsläppet ytterligare så fick inte vilda någon retning heller. Fullkomligt kalasbra övning om hon varit två år och duktig på upplet... Nu var den bara idiotisk. Lillpluttan var dock enormt duktig , jobbade sig direkt ut i hela rutan, hittade en plånbok, tänkte ta den men blev tveksam och kom in tom. Hittade så småningom även plånbok nummer två, plockade med den och apporterade med stöd från mig. För att försöka "plåstra" det som inte blivit bra avslutade jag med synretning och två gosedjur, följde med henne ut på djupet för att hitta det ena.

Tja, kort och gott:

Nästa övning ska vara med retning, enkla föremål och stor chans att hitta direkt.


Spåret var ca 150 meter på blåsig äng. Klurigt med en kulle hon skulle över efter halva vägen. Hon spårade jättefint men missade slutpinnen. Jga är jättenöjd med hennes insats .


Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards