Alla inlägg den 22 oktober 2010

Av Anna Svensson - 22 oktober 2010 08:06

Upplet + spår i går.


Vilda var jätteduktig på uppletet. Jag var väl inte lika exemplarisk som jag hade tänkt, men rätt hyggligt blev det. Daisy gjorde som vanligt tre klockrena skick - är grymt imponerad av att hon håller i så fint trots att jag "fusktränar" henne. Dessutom är hon väldigt duktig på att sitta lugnt medan Vilda letar, om jag bara kommer ihåg att sticka åt henne en godbit ibland...


  


Spårade gjorde hon fint, kort förarspår med lång pinne (riktigt spårslut) som satt fastknuten i en tall. Det var en succé! Jisses vad hon kampade för att få loss den! Jag hade valt en klen liten gren som jag trodde skulle gå av, men den sega rackaren höll. Till slut smög jag dit och bröt av den så hon triumferande fick springa iväg med sitt byte! Det blev extra lyckat, för när hon sprang runt i skogen så fastnade grenen då och då i terrängen och hon fick kämpa ytterligare lite för att få loss pinnen!


Nu är det -9, snö på backen och Vilda har blivit mer valptränad än de flesta. Nu ska hon och Daisy få en lång och välbehövlig träningsvila. Nå - lite lydnadsduttande, inomhusapporterande och annat blir det säkert, men i stort sett räknar jag med träningspaus. Tycker Vilda håller på att förvandlas från valp till unghund, och det händer mycket i hjärnan på henne. Vill inte stöka runt för mycket.


Stor risk att bloggen blir tom en månad eller två, hoppas ni hittar tillbaka sedan!


Ha det gott!


/Anna




Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards