Alla inlägg den 9 december 2010

Av Anna Svensson - 9 december 2010 10:25

Dagarna rullar på snabbt, har varit hemma en vecka nu.


Vildas träning är tvådelad:


1. Köksgolvet. Tränar på fotgåendet, nöter fortfarande ingångar (där hon är väldigt beroende av hjälper fortfarande) och starter (där hon börjat fatta att hon ska lyfta på rumpan och hänga med, men inte alls i vilken position!).

Apportering - hålla träapport ā la lkl 1-apportering. Funkar fint med hållandet, stillasittandet är det sämre med! Hon vill gärna krypa upp i mitt ansikte och lämna av så hon får godiset någon gång!

Target - Bara testat av, fungerar fint men tränar man för sällan börjar hon försöka apportera plattan i stället för att stämpla tassarna på den.

Ligg - jodå, går bra utan hjälp.

Sitt/ligg stanna kvar - funkar fint, Daisy är tålmodig "grupp". Men vi kör bara ytterst korta pass, 20-30 sekunder och matte ca tre meter bort.


2. Ute. Här kör vi enkla övningar men i olika miljöer, som en koncentrationsträning. Brukar bli ett par fotingångar och ett par sitt-stanna kvar. Hittills lyckat.


Nu när vi arbetat ihop oss igen så är det väl dags att fundera på stegringsplaner, känns som att jag gör samma och samma och samma och samma...

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards