Alla inlägg den 3 januari 2011

Av Anna Svensson - 3 januari 2011 11:53

...och visst börjar det ge resultat!


Det fungerar riktigt bra med miljön, de andra hundarna, koncentrationsförmågan, hästskiten... Småduttade med de gamla vanliga övningarna. Nytt var platsliggning i grupp (koppletslängd, ca en minut, gick lysande) och hopp över hinder (använde en cavalettibom som låg kvar efter hästarna - störtkul, sa Vilda).

Passivitetsträningen är lite besvärlig eftersom marken är full av hästbajsgodis.


Dagens träningstips:


Leta aktivt efter miljöer där du kan träna koncentration! Det behöver absolut inte vara på hundklubben, det kan vara när släkten är samlad på julafton, i eftermiddagsrusningen på stan, när grannens ungar (eller dina egna!) stojjar för fullt i pulkabacken etc etc... Det är guld värt att ta den träningen på allvar!



Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards