Alla inlägg den 21 februari 2011

Av Anna Svensson - 21 februari 2011 07:00

Vilda fick först ett motionspass. Någon vänlig själ har plogat upp en spår för långfärddskridskor på isen, vilket passar perfekt när man åker med hund. Vovven kan springa i snön och ha fint fäste under tassarna medan man själv åker på isen. Vilda älskar detta! Det är ju dessutom ett av få tillfällen som matte lyckas få upp tillräckligt hög fart, i hennes tycke! Det är så roligt att se henne och hennes föremålsintresse, hon plockar gärna med sig hockeypuckar, PET-flaskor, tja, det mesta, och har i munnen när hon springer med runt spåret!

Efter skridskorna hämtade vi sonen och åkte till pulkabacken, som ligger vid längdskidspåren. Där använde jag Vildas "boll på snöre" för att förlänga reper till Simons madrass. Praktiskt, tyckte sonen som snabbt upptäckte att Vilda glatt högg tag i sin leksak och drog upp madrassen till toppen igen efter varje åk!

Jag passade på med lite koncentrationsträning också. Target och fot bredvid skidspåret. Bra störningsträning med skidåkare som då och då flaxade förbi.
Tycker att sessan skötte det riktigt bra.

En upptäckt: tovålder + fleecetäcke = katastrof! 

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Skapa flashcards