Alla inlägg den 20 april 2011

Av Anna Svensson - 20 april 2011 08:08

Det blev ingen vila igår heller. Vädret var härligt och Vilda pigg. Jag bestämde mig för att passa på och filma henne lite, för att få en uppfattning om hur det egentligen ser ut, det vi gör.

Sammanfattningsvis blev det inte så många överraskningar. Jag vet ju redan att vi har en bra start på många moment, men få färdiga moment.

Jag ska lägga upp lite klipp eftersom, så får ni se.


Första klippet får väl bli fria följet. Här ser man att hon har en härlig attityd, är följsam och fin men släpper ibland, t ex i helomvändningen (som verkligen är en akilleshäl just nu, ska nöta det lite extra). Dessutom för hon stöttning då och då under programmet, hon är absolut inte färdig att gå ett helt tävlingsmässigt program ännu. Vad hon också gör ibland är att missa sättande vid halterna. Att jag ser ut som om jag har en planka i ryggen och ett gångjärn i nacken beror på tillsägelsen jag fick av vår instruktör att jag går som en ostkrok! Eftersom det tycks vara ett generellt problem, och inte bara när jag tränar hund, så blir jag lite konstlad i min nya uppräta position! Men jag tränar så mycket jag kan, även i vardagen, kanske får en allmänt bättre hållning efter det här!

 
 


Klipp två blir rutan. Där är det tre skick, alla från olika håll. Här ser man Vildas lite lustiga sätt att använda targeten! Hon stämplar den inte längre, men använder den ändå som stöd för att komma rätt i rutan. När jag tar bort target så hamnar hon för nära. Jag undrar lite om det också har att göra med att jag gjort flera skick och förväntan om belöning har stegrats – kan vara så. Ska testa att börja utan target nästa gång, och lägga dit targeten på skick två få se vad som händer! Lite lustigt är att hon lägger sig i rutan på tredje skicket, jag har aldrig någonsin kommenderat ligg i rutan.


 
 


Allra sist kommer en promenad på stegen. Jag belönar henne rätt flitigt för att hålla tempot nere. Trots att det bara är tredje gången hon går på stegen har den snabbt blivit ett favoritmoment. Ett par minuter after att den här snutten filmades gick hon faktiskt ur hand, sprang bort till stegen och tog den själv ett par gånger!



 

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards