Alla inlägg den 29 april 2011

Av Anna Svensson - 29 april 2011 19:52

Ett irritationsmoment i hundträning: när jag ser ett problem, gör en hyggligt genomtänkt analys, kommer fram till något som verkar som en rimligt bra lösning - och sedan struntar fullkomligt i alltihop och bara fortsätter träna "som vanligt"! Grrr!

Är i den fasen med "rutan" just nu. Fungerar hyggligt bra, lite ojämnt, men jag tror att jag bör byta till en lugnare belöning. Ändå fortsätter jag med min boll. Kan någon köra lite "nej"-träning på mig?!


Styrde kosan mot klubben i dag för att träna lite lydnad och försöka filma några moment. Dels är det otroligt nyttigt att titta på sig själv, dels har jag fått många bra och värdefulla kommentarer från er bloggläsare. 

När jag redigerade dagens filmer blev en sak uppenbar - jag måste få ordning på ingångarna!! Vilda växlar mellan gamla och nya ingången, och jag hjälper henne alldeles kopiöst mycket. Mitt syfte är att stötta henne i att välja, och få till, den nya ingången. Men jisses, plocka isär momenten då och träna det separat! Ni kommer att se vad jag menar...  


Tränade hopp, apportering, lite framförgående, lite ruta och ett par lägganden idag. Rätt nöjd med själva träningen. Dessutom kom Bengan förbi så det blev tandvisning och rottweilerlek!


Lägger in en snutt från hoppträningen. Jobbar med att befästa avståndet "tre stora steg" från hindret efter landning, funkar hyggligt. I dag försökte jag också få till ett sättande på andra sidan, något hon inte alls förstod första gången, men så småningom greppade när vi gjorde om det. Inget fel på farten och motivationen i alla fall! 


 

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards