Alla inlägg den 12 maj 2011

Av Anna Svensson - 12 maj 2011 18:20

Åkte ut till Norrala och lade spår åt Vilda. Hon fick nästan samma som Daisy hade i början av veckan, men motsatt håll. Började med lite uppvuxet kalhygge, sedan en del blötare samt skvattram, avslutningsvis kalhygge. Jag lade det som godisspår (eller "näringsspår" om man ska låna språket från IPO-folket. Gissar att det bara är vi amatörmässiga sällskapshundsägare som lägger godis i spåret, proffsen lägger "näring"!), men ganska glest mellan godiset. Dessutom drog jag ut längden så det blev gissningsvis minst 200 meter, kanske lite mer. Det blir för mycket för mig att hålla reda på snitslar, godis, spårplanering och dessutom räkna steg!

Under liggtiden kom en man förbi med två stora hundar. Vilda fick först spunk, särskilt som den ena blev framsläppt till henne och gärna ville leka. "Hjälp" skrek hon och försökte skrämma bort den med alla skall hon kunde. När jag fick mannen att backa undan sin hund vågade hon sig så småningom fram och hälsa, avslutningsvis tog vi en kort gemensam promenad och då kändes Vilda helt avslappnad. Mycket träning kommer det att behövas... Hon som är uppvuxen med stora hundar och älskar att hänga i riesen-skägg!


Spåret gick verkligen fint, hon klarade terrängövergångarna utan problem och spårade riktigt noga. Kändes som en klar framgång!

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards