Alla inlägg den 21 maj 2011

Av Anna Svensson - 21 maj 2011 20:24

Vilda litar inte en sekund på våra kattungar, hon tycker de är lite läskiga...


   

...och jag kan ju förstå varför!   



 

 ...och man kan ju förstå henne!      

Av Anna Svensson - 21 maj 2011 17:38

En av mina valpköpare som bytt ras och skaffat portugisisk vattenhund måste tyvärr omplacera sin tik pga allergi. Vet du en seriös person som är intresserad och kan erbjuda ett livslångt hem? http://www.simplesite.com/Walles/

Av Anna Svensson - 21 maj 2011 15:27

I dag höll jag nybörjarkurs i sök. Perfekt väder (soligt och fint men blåsigt!). Jättetrevlig grupp. Daisy fick vara med på förmiddagen och visa lite markeringar, hon blev så himla lycklig när hon fick köra ett riktigt sökskick! Måste göra mer sådant med henne!


Vilda fick göra nästan samma övningar som övriga. Men jag hoppade över markeringsövningarna, jag kommer ju inte att börja med söket förrän tidigast till hösten så det kändes lite meningslöst. Däremot att lära sig vinda och grunda ett bra figurantintresse är aldrig fel!


Jag blev nöjd med övningarna, hon fattade fort att hon skulle vinda. Figgarna jobbade jättefint med henne och hon hade inga problem att våga komma fram, ta godis och sedan kampa med dem. Sedan är det så grymt roligt att se henne fara runt i skogen! I morgon ska jag försöka ta med filmkameran, så ni får se illern in action!


Xtra bonus att hon lågt lugnt och tyst i bilen när det inte var hennes tur. Den rökta grisknorren, kan ha med saken att göra... :0)

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards