Alla inlägg den 23 juni 2011

Av Anna Svensson - 23 juni 2011 17:52

Önskar er alla en fantastisk midsommar!  


/Anna med flock 

Av Anna Svensson - 23 juni 2011 07:45

Ibland tänker man snabbt, ibland... inte lika snabbt!!!


Har ju haft en kraftig tyngdpunkt på skog de senaste månaderna. Lydnaden klämmer jag in lite här och där, och framstegen kommer sakta pga glest mellan träningstillfällena. Och jag undrar lite varför det blir så, bra eller dåligt etc.


Nu har jag klurat lite. Så här är det: Just nu är det långa, ljusa sommarkvällar och goda möjligheter att träna i skogen efter jobbet. När hösten kommer, ja, då blir man hyggligt snabbt hänvisad till olika upplysta planer. Då kan man träna rutor och framåtsändanden fyra timmar per kväll om man vill (nä, det vill jag inte!    Men rent hypotetiskt...) Däremot blir det svårt att köra skog annat än på helgerna.


Så, med tanke på att träningen är långsiktig och det inte gör någonting om lydnaden inte är perfekt (eller ens väldigt bra, eller ens... bra...) i höst, så har jag bestämt mig för att vara nöjd med min odisciplinerade, kraftigt skogen-viktade träning för tillfället. Lydnad på underhållsnivå (och så bör jag få till ställandet före den åttonde...), sedan spår, sök, upplet i mängder! Utnyttja varenda ljus minut. Det är min modifierade plan!


(Inser att resonemanget ovan inte är något man vinner Nobelpris för, borde ha räknat ut det för länge sedan, men tro mig , det kändes faktiskt som en aha när jag kom på det! *s*).

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards