Alla inlägg den 2 juli 2011

Av Anna Svensson - 2 juli 2011 21:37

I dag var det äntligen dags - kennelträff hos Vildas uppfödare Lina i Åkersberga! Hon har haft två kullar och båda var inbjudna. Några var ju gamla bekanta, Gunilla (Puh:s ägare) med Binks från A-kullen, som jag träffat till och från genom åren, senast i maj på pudellägret. Kerstin med Star (Vildas pappa) och Prime (kullbror), som jag haft en hel del kontakt med via nätet, så det känns som att vui känner varandra! Det var verkligen roligt att äntligen få träffa den lilla flocken verkligheten. 

Över huvud taget gillade jag valparna, det var många stora personligheter där. Det är också en skön känsla att kunna släppa en flock på tiotalet hundar och det bara fungerar. 


Träningsmässigt körde jag budföring med Vilda, provocerade henne lite och ställde mig ca 10 meter bakom hindren och skickade... Men den störningen fixade hon. Sedan blev det en ruta, som jag nog gjorde för svår med tanke på hur länge det var sedan vi körde momentet. Hmm, ska komma ihåg att börja träna den igen. Steg ett - börja med att repetera target några gånger. Sedan rutan, på nära håll för att få tillbaka ingång rakt framifrån. Sedan köra hela rutor på längre avstånd. Nu sprang hon glatt till rutan men gick in från sidan, flackade lite i position och var allmänt "ostadig" i momentet. 

Platsliggning gjorde vi också, där låg Vilda hur stadigt som helst. Däremot vill hon inte gärna lägga sig! Blir alltid dk på platsliggning i grupp. Hmmm...!


Supernyttigt för Vilda att få leva "flockliv" en dag! Och roligt för matte att få prata hund,kika på släkten och träffa alla trevliga människor! Ser fram emot fler pudelträffar!

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards