Alla inlägg den 28 juli 2011

Av Anna Svensson - 28 juli 2011 00:07

Min lilla bärbara dator har fått nätsladden förstörd i ett åskoväder, så nu kan jag inte följa vad som händer och inte meddela mig särskilt mycket heller. Vissa enklare saker fixas från mobilen, och för att skriva detta har jag dammat av en ruskigt gammal bärbar... Men jag tappar helt kollen på alla hemsidor jag brukar besöka etc.

Nå, i lördags ladejag ett spår some var så mycket att skryta över. Bra spårat, dåligt pinnplockat kan det sammanfattas.

I dag blev det lydnad på klubben. Först med kommendering och halvklent resultat. Körde igenom lydnadsettan, foten var genomgående usel, ställandet bra, läggandet nollade hon (stannade i stället), övriga moment bra. Så tog ja ett djupt andetag, bestämde mig för att inte stressa och vips, så hade jag en helt annan hund med mig. Jättefint fotgående, lyhörd vid ställande - läggande etc... Jagmåste verkligen tänka massor på mig själv när jag tränar Vilda! I platsliggningen bjöd hon på att lägga ner huvudet efter nästan fyra minuter, så då gick jag tillbaks och belönade. Gjorde också ett sittande i grupp som gick fint.


Därefter skog/sök. Först några markeringsövningar, hon är snabb nu på att välja rullen före godiset! Därefter fyra skick tantsök (jepp, helt okomplicerat, heja mig!) Femte skicket följde hon inte med figgen ut, utan stod kvar i gammellegan och fick se honom gå iväg och gömma sig. Tror faktiskt hon blev lite extra taggad av det, hade superfin fart ut trots att hon var trött i värmen. Sammantaget ett jättebra träningspass i mina ögon. Vilda var motiverad och jobbade bra. Och jag klarade av att inte hitta på en massa eget tok!

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards