Alla inlägg den 21 september 2011

Av Anna Svensson - 21 september 2011 07:45

Kör agility två dagar i veckan nu, har börjat arbeta i Hudik (=pendling) och är borta på annan ort på kurser lite då och då. Så det blir ont om träningstid. Ska i alla fall försöka få till ett sökpass ikväll!

Agilityn blir bara roligare och roligare. Kör en del kombinationer nu, och försöker utveckla någon sorts handling-teknik. Svårt för matte att få in en massa nya rörelser i kroppen, som ska komma naturligt och perfekt timade! Nå, bakombytena fungerar i alla fall riktigt bra, och sug på hindren har hon, så det är inga problem med släpp. Rackarns fort går det också - för henne... Får väl ta med en virkning in på planen åt henne så hon har något att göra i väntan på matte!   :0)

Slalomen försöker jag köra in på 2x2-sättet, och visst går det framåt. Kan nog bli ett riktigt bra slutresultat om jag bara fortsätter ha tålamod.


Tittade igenom bloggen lite snabbt och såg hur pinsamt lite lydnad det blivit på sistone. Jisses! Får faktiskt bli en uppryckning där, stackars hunden kan ju aldrig utvecklas om vi fortsätter såhär. Hmm, bra att ha saker svart på vitt ibland!

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards