Alla inlägg den 29 oktober 2011

Av Anna Svensson - 29 oktober 2011 17:40

För att försöka få lite bättre kvalitet på videoklippen tämkte jag testa med Youtube i stället, men vi kommer inte överens. Ett klipp lyckades jag ladda upp.


Dagens träning blev lite av ett fiasko. Jag tänkte spåra, men mådde riktigt risigt. Hade dessutom inget sällskap. Så det slutade med att jag åkte upp på klubben i stället, plockade ihop lite agilityhinder och testade att köra Vilda på 12-pinnarsslalom.

http://www.youtube.com/watch?v=00cAfvQT02U&feature=feedu


Andra skicket gick ännu bättre, mer intensitet och lite högre tempo. Men det lyckades jag aldrig få upp på Youtube. Utmaningen nu är tat vänja henne vid att jag springer bredvid - hon får gärna lite för bråttom då och slarvar över någon port...


Efter den minimala agilityträningen så blev det långpromenader x 2, en i Stenö och en i Sandarneskogen. Så friskluft fick vi alla fall (hellre må pyton i friska luften än inne en vacker, solig dag! Men för hundträning bör åtminstone jag vara i hygglig form).


I morgon är det sök, håller tummarna att vi slipper regn.


Har förresten kört lite lydnad i veckan, inte så mycket att rapportera ifrån. Dessutom har vi smygit igång med krypträingen. Och återupptagit träningen med metallen och tungen. Lilla damen bär glatt båda, men jisses vilket plockande och pysslande innan hon gripit klart! Här behövs det mer rutin!!


Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards