Alla inlägg den 4 november 2011

Av Anna Svensson - 4 november 2011 13:24

Är på kurs och kastar mig över en dator i pausen...

Har inte hunnit åka till klubben mer i veckan, men körde ett bra kökspass i onsdags. Det är bra att göra mycket grundträning inne på Vilda, hon har lite lägre förväntansnivå och är lite mer fokuserad då.

Vi jobbar med krypet. Där har jag valt att ha henne i fotposition från början och helt enkelt böja mig ner och visa och belöna. Hon har lätt för att krypa med bra teknik, låg såväl fram som bak. Med tanke på att hon är energisk som individ så har jag varit noga med att låta henne krypa bara ett steg i taget innan belöning. Ska försöka få till en fimsnutt på det.

Fjärrdirigering kör vi också, men bara mellan sitt och ligg. Där blir det väldigt tydligt att avståndet spelar stor roll! På en meter är hon klockren, på tre meter 70-procentig... Krävs mer rutin! Jag har också lite svårt att få till "smack i backen" på läggandet. Snabbt är det iofs, men kan bli bättre.

Läggande och ställande funkar fint inne. Nå, något enstaka steg på ställandet blir det. Nöta mer!

Och så har vi jobbat lite med tungen, apporten och de eviga fotpositionerna. Men nu är rasten slut... :o)


Har förresten insett att inkallning med ställande utgår från lydnadstvåan fr o m nyår - JIPPIE!! Äntligen ett bekymmer man får skjuta på framtiden!

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards