Alla inlägg den 3 december 2011

Av Anna Svensson - 3 december 2011 17:31

Var laddad inför dagens sök - nu äntligen skulle hawaiit bli av! Hade gjort blodpuddingbitar stekta i baconflott till Vilda, packat en hel kasse med fika och bylsat på mig supervarma kläder. Efter att ha hackat mig fram efter en eländig skogsbilväg så kom jag fram till en tom, jättetom, parkering. Ingen där. Nå, jag tog en prommis, rekade marker, insåg att jag fortfarande var ensam. Tillbaka till bilen, fram med mobilen - två sms med återbud som jag missat. Surt!

Bara att åka hem igen...

Bytte ut kängorna mot gympaskor och åkte till klubben i stället. Ett pass lydnad och lite gott fika fick det bli. Lydnaden var samma gamla vanliga moment: rutan, hopp, inkallning, ställande, läggande, tvåan-fjärr, apportering och så lite fot. Foten är den som går sämst just nu, Vilda glider fram i position mer och mer. För bara en månad sedan tyckte jag att vi var på rätt väg, men icke nu. Hopp över hinder blev utan target, men hon fattar faktiskt rätt bra "ut" nu om hon sätter sig för nära. Skall kom det några enstaka, men bara på apporteringen.

Sammantaget var jag nöjd!


Hade tagit med mig kameran för att fota Vilda med sin ursöta, pyttelilla sökrulle. Klädde på henne ändå bara för att få ta bilden, men det var ju nästan omöjligt att få till. Så här ser hon ut i alla fall, nästa gång är det förhoppningsvis "in action" hon blir avbildad!

 

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards