Direktlänk till inlägg 3 december 2011

Antiklimax

Av Anna Svensson - 3 december 2011 17:31

Var laddad inför dagens sök - nu äntligen skulle hawaiit bli av! Hade gjort blodpuddingbitar stekta i baconflott till Vilda, packat en hel kasse med fika och bylsat på mig supervarma kläder. Efter att ha hackat mig fram efter en eländig skogsbilväg så kom jag fram till en tom, jättetom, parkering. Ingen där. Nå, jag tog en prommis, rekade marker, insåg att jag fortfarande var ensam. Tillbaka till bilen, fram med mobilen - två sms med återbud som jag missat. Surt!

Bara att åka hem igen...

Bytte ut kängorna mot gympaskor och åkte till klubben i stället. Ett pass lydnad och lite gott fika fick det bli. Lydnaden var samma gamla vanliga moment: rutan, hopp, inkallning, ställande, läggande, tvåan-fjärr, apportering och så lite fot. Foten är den som går sämst just nu, Vilda glider fram i position mer och mer. För bara en månad sedan tyckte jag att vi var på rätt väg, men icke nu. Hopp över hinder blev utan target, men hon fattar faktiskt rätt bra "ut" nu om hon sätter sig för nära. Skall kom det några enstaka, men bara på apporteringen.

Sammantaget var jag nöjd!


Hade tagit med mig kameran för att fota Vilda med sin ursöta, pyttelilla sökrulle. Klädde på henne ändå bara för att få ta bilden, men det var ju nästan omöjligt att få till. Så här ser hon ut i alla fall, nästa gång är det förhoppningsvis "in action" hon blir avbildad!

 

 
 
Gunilla

Gunilla

3 december 2011 19:35

Så söt hon är!!
Rullen hänger för långt ner - den ska inte komma förbi armbågen...
Kan du inte korta in mellanbiten - dvs mellan rullen och knäppet?
Ungefär halva den längden blir lagom för henne.

http://www.pebblesse.wordpress.com

Anna Svensson

4 december 2011 10:05

Tack, har tänkt på det själv men känt mig lite osäker. Ska fixa! :0) Inser att det blir ett rätt långt sökuppehåll för oss nu, vilket känns jättetråkigt mtp att jag är hur laddad som helst! Kanske kan lura ut sambon och någon kompis och få till ett Hawaii i alla fall, med bara en hund borde det gå hyggligt snabbt...

 
Kerstin med flock

Kerstin med flock

4 december 2011 08:39

Näe, va trist Anna, att behöva vända om. Som ni laddat! men men hoppas det blir tillfälle snart igen. Va ju bra att det fick bli lite lydnad då. Samma här, Prime har också en tendens att lite dra framåt i fria följet, och så jag själv som går som en kratta, så en del att jobba med. Va fin hon är på bilden lilla Vilda, så gulligt med sökrullen. Tycker att hon påminner väldigt mycket om sin pappa på den här bilden<3

http://kerstinspudlar.se

Anna Svensson

4 december 2011 10:03

Jamen visst gör hon? Det tycker jag med! Vi borde försöka hitta en gemensam söktävling någon gång, vad förvånade de skulle bli med två aprikosa mellisar, far och dotter! :0)
Ska försöka spara ut en T 60 på henne nu så hon blir utställningsbar. Känner redan, med denna lilla "lammfrisyr" att hon blir så ruskigt söt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Svensson - 2 oktober 2014 20:14


Kortfattat: körde framåtsändande på klubben igår, med byxben o allt. Stora framsteg! Hon kan gå lugnt o fint en ganska lång sträcka nu. Och - inte minst - så gjorde hon jättesnygga temposkiften från galopp till sakta! Utan kommando, men med target. D...

Av Anna Svensson - 30 september 2014 15:45

I dag blev det ett fint lydnadspass hemma på gården medan Alice lekte i solen!   Jag körde igenom det viktigaste. Skallet, som var lite segt i dag. Måste ha upp henne mycket mer i varv om jag ska få ett tätare skall.   Men det intressanta var...

Av Anna Svensson - 28 september 2014 18:36


Idag var det lydnadskurs för Emelie Söderberg, kennel Bruksviljans. Hon tävlar skydds och sök på SM-nivå med sina mallar. Kanske inte optimalt för mig, det skiljer en del i egenskaper mellan en bruksmalle o en mellanpudel, men jag har hört mycket got...

Av Anna Svensson - 27 september 2014 22:07

När man inte riktigt hinner men gärn avill träna ändå, då får man hitta på lite smarta övningar! Egentligen ville jag spåra i dag. Löste det genom att lägga ett spårupptag med tre apporter. Spåret var: upptag - ca 100 meter spår -  vanlig apport - ca...

Av Anna Svensson - 19 september 2014 18:25

Har kört två sökpass sedan sist jag skrev. Det första körde jag i en rätt rolig ruta, knepig för att det blev terrängskifte och rejält stenigt på ca 30 meters djup. Men öppen o lätt att följa hunden i arbete. Jag hade två figgar med okänd placering o...

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Skapa flashcards