Alla inlägg den 5 december 2011

Av Anna Svensson - 5 december 2011 07:30

Det blev ett kort pass i ridhuset igår. Jag var måttligt inspirerad men masade mig dit ändå. Sittande i grupp, platsliggning, lite ställanden och lägganden, framförgående och tvåan-fjärr lyckades vi ta oss för. Momenten gick fint (förutom att Vilda reste sig från platsliggningen när jag gick förbi henne "som man gör i eliten" vid återgången. Ganska paff blev jag, har inte hänt förut).

Kvällens stora behållning var att se henne hålla ihop så fint med alla störningar. En hund som körde agility för fullt, ganska många unga hundar som var lite yviga (vilket hon tyckte var jättejobbigt förr, men tycks ha släppt. Puh!) och, på ridhusets andra halva, en ryttare som jobbade sin häst i alla gångarter på volt.


Jo, och så provade vi lite agility också. Efter ett första trevande försök satt slalomen som ett smäck igen! Så roligt att se! Nu ser vi fram emot fortsättningskursen så vi kan lära oss lite mer handling, för där är jag lost rätt fort...

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards