Alla inlägg den 11 december 2011

Av Anna Svensson - 11 december 2011 16:47

I dag hade vi en agilityträning som klubben bjöd sina instruktörer på. Jag var inte så taggad innan, har inte tränat sedan nybörjarkursen slutade och tycker att det mesta strular nu. Men såklart åkte jag, och jisses, vad roligt det blev! Ett trevligt gäng, bra inomhushall (Kilafors hundhall - rekommenderas!) och en instruktör som var både trevlig och superduktig. Vi började med en mini-hoppbana, videoklipp finns på Youtube,  http://www.youtube.com/watch?v=evHrlWa2NAY  . Matte är toksnygg med gravidmage och bara underställströja, men det får man väl ta... :0)   Vilda gjorde den jättefint tycker jag, med tanke på vad lite erfarenhet hon har. Vi testade sedan att byta och göra ett bakombyte före slalomen och då blev svängen där mycket snyggare.


Andra passet tränade vi byten. Bakombyten funkar jättefint på henne, jag fick lära mig att optimera min timing. Blindbyte fick jag till riktigt hyggligt när det var tillräckligt långa sträckor, när banan blev tightare så var det svårt. Framförbyten är inte min grej!!

Dagen som helhet var jättenyttig för Vilda. Första gången hon hoppad andra hinder än de som finns på vår klubb, ny inomhuslokal, träning på att ligga i tygburen och vänta på sin tur (vilket hon gjorde exemplariskt, tyst och fin, helt nervarvad), plus en promenad med en ny malle-tik som hon inte träffat tidigare men blev förtjust i. Och så fick hon och jag ha roligt på rätt nivå!

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Skapa flashcards