Alla inlägg den 13 februari 2012

Av Anna Svensson - 13 februari 2012 20:49

Blir åter bara några rader. I fredags gjorde jag ett ryck och tränade moment som jag tycker är svåra att få till i ridhuset. Dit hör allt som bollbelönas + apporteringarna, eftersom underlaget gör leksaker o apportbockar äckliga att ta i, tycker Vilda. Saltad "jord" smakar knappast så gott!

Det blev rutan x flera (x för många, igen, om jag ska vara helt ärlig), men hyggligt resultat. Inkallning med ställande, riktigt nöjd blev jag där. Också framförgåendet, det var nog dagens bästa moment. Fina halter med nosen i rätt riktning, rakt och snyggt, enda minuset var att hon låg på lite mer i kopplet än jag önskar. Hon brukar fixa att gå med slakt koppel. Sedan fyllde vi på med lite annat, ställande, läggande, fot, fjärrdirigering... Mysigt var det!

Söndagens ridhusträning bjöd på en synnerligen ineffektiv lydnadsdel med åtminstone bra träning på sitt o ligg  i grupp. Sedan förvånade Vilda mig med en riktigt snygg fjärr (bara tvåans, men hon har varit lite osäker när hon varit på för långt avstånd från mig). Lite småplock med inkallning, ställande och läggande blev det också.

Agilityn var desto effektivare. En rolig bana med flera byten som jag fick springa själv, eftersom min "hjälpförare" inte var där. Det gick, peppar, peppar, riktigt hyggligt! Dessutom kunde jag röra mig i dag också (om än klumpigt och stelt!). Vilda är rolig att köra, hon har bra driv och försöker tolka sin orutinerade matte så gott det går! Elin fick också prova att köra henne ett varv, och det fungerade hur fint som helst! Jättebra jobbat av både förare och pudeltös!

Saknar skogsträningen enormt mycket!!!

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Skapa flashcards