Alla inlägg den 9 mars 2012

Av Anna Svensson - 9 mars 2012 18:39

Har kört ett litet lydnadspass på en parkering i dag. Det finns faktiskt bar asfalt lite här och där nu! Vilda och jag har "dammat av oss" efter vintervilan de senaste veckorna, och det känns riktigt bra! Externbelöning visade sig vara en hit, och jag experimenterar med det i var och varannat moment just nu. I dag testade jag tex att ställa det (godis i skål) bakom henne när vi körde framförgående. Hon gick ut fint, och när hon inte drog i kopplet fick hon "varsågod" och springa och ta godiset. Testade även att gå hela sträckan, vända och gå i riktning mot skålen. Betydligt svårare att hålla tempot nere (förstås!) men jag tror att hon greppade riktigt bra att det var när hon tog det lugnt som hon fick sticka på belöningen. Ska bli intressant att se hur det funkar i längden. Tvåanfjärren, inkallning och lite ställande och läggande fick det också bli. Lite förvånad blev jag över att när jag valde att belöna från handen genom att kasta pipleksak så valde hon faktiskt den före godisskålen. Det hade jag inte trott, jag hade gissat att hon först skulle ta godis och sedan leksak. Härligt att träna var det i alla fall!  :0) 


Nu har vi en snabbis på hundklubben i morgon och ett sökpass på söndag inplanerat. Vilda och Daisy beter sig precis som om Vilda ska börja löpa, men än har det inte satt igång. För min del får hon gärna skjuta på det mer, jag vill hellre ha nästa löp i oktober än mitt i tävlingssäsongen aug-sept!

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Skapa flashcards