Direktlänk till inlägg 23 april 2012

Tävlingssäsongen klar!

Av Anna Svensson - 23 april 2012 10:20

Nu har vi bokat in följande för försommaren:


12/5 MH

13/5 Lkl 1 i Söderhamn

19/5 Lkl 1 i Bollnäs

26/5 Appellsök i Tierp

2/6 Appellsök i Njurunda

5/6 Lkl1 i Hudiksvall

9/6 Appellsök i Edsbyn


Om vi inte klarat appellsöket på tre tävlingar, då satsar jag på appellspår till hösten i stället. Lydnadsettan skulle jag vilja ha ett LP i. Har ett, det fattas två. Börjar med tre tävlingar, får fylla på med mer "vid behov". Skulle vi ta förstaprisen på de frösta två får vi förhoppningsvis köra tvåan i Hudiksvall. Annars har jag ingen större brådska med lydnadsklasserna, blir mest bara stressad av dem! :0) Agilityn har vi planerat första start i Hudiksvall i augusti.

Juli räknar jag med att blir tävlingsledigt. Fixar vi uppflyttet till lägre snabbt så är jag väldigt sugen på att komma ut på lägrespår så snart som möjligt...


Träningsmässigt så ligger vi ju lite lågt just nu, men jag nöter i alla fall kryp hemma på köksgolvet så gott som dagligen igen. Är lite sur på mig själv för att jag inte varit mer energisk med det i vinter!  


 
 
Ingen bild

Erika

23 april 2012 12:01

Det låter som en spännande säsong! Det kommer ni att göra bra. Hon verkar vara väldigt genomarbetad i söket. Antar att bebis, som väl snart ska titta ut, blir en bruksbebis redan från start :-). Gulligt.

Här ligger vi otroligt lågt med tävlingsplaner. Vippe tror jag inte det blir något mer med (men man ska aldrig säga aldrig). Selma ska starta i lydnad, men det blir tidigast till hösten. Hon är en vild och yvig krabat så det är mycket som ska paketeras innan hon är mogen för att äntra tävlingsbanorna. Sedan vore det ju kul med i alla fall något working test också! Och förstås om vi blir så pass bra något jaktprov, men det blir nog inte förrän nästa år?

Anna Svensson

23 april 2012 20:23

Söket har känts bra ända tills sist vi körde... Nå, i morgon är ett nytt pass inplanerat, hoppas det går bättre då! Inte kul att komma på tävling med en vovve som tittar fokuserat rakt in i skogen men på sökkommando viker 90 grader och drar i fullt ös längst mittstigen! :0)
En vild och yvig krabat som unghund bådar gott för en energisk och rolig tränings- och tävlingskompis många år framöver! Jag tycker inte att det är viktigt att komma ut och tävla mycket när de är unga, man kan ha igen det många gånger om om de får tid på sig att mogna. Ska bli roligt att se vad ni hittar på framöver!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Svensson - 2 oktober 2014 20:14


Kortfattat: körde framåtsändande på klubben igår, med byxben o allt. Stora framsteg! Hon kan gå lugnt o fint en ganska lång sträcka nu. Och - inte minst - så gjorde hon jättesnygga temposkiften från galopp till sakta! Utan kommando, men med target. D...

Av Anna Svensson - 30 september 2014 15:45

I dag blev det ett fint lydnadspass hemma på gården medan Alice lekte i solen!   Jag körde igenom det viktigaste. Skallet, som var lite segt i dag. Måste ha upp henne mycket mer i varv om jag ska få ett tätare skall.   Men det intressanta var...

Av Anna Svensson - 28 september 2014 18:36


Idag var det lydnadskurs för Emelie Söderberg, kennel Bruksviljans. Hon tävlar skydds och sök på SM-nivå med sina mallar. Kanske inte optimalt för mig, det skiljer en del i egenskaper mellan en bruksmalle o en mellanpudel, men jag har hört mycket got...

Av Anna Svensson - 27 september 2014 22:07

När man inte riktigt hinner men gärn avill träna ändå, då får man hitta på lite smarta övningar! Egentligen ville jag spåra i dag. Löste det genom att lägga ett spårupptag med tre apporter. Spåret var: upptag - ca 100 meter spår -  vanlig apport - ca...

Av Anna Svensson - 19 september 2014 18:25

Har kört två sökpass sedan sist jag skrev. Det första körde jag i en rätt rolig ruta, knepig för att det blev terrängskifte och rejält stenigt på ca 30 meters djup. Men öppen o lätt att följa hunden i arbete. Jag hade två figgar med okänd placering o...

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards