Alla inlägg den 25 april 2012

Av Anna Svensson - 25 april 2012 20:38

I dag var det Daisys kväll på hundklubben, hennes rallylydnadskurs. Men Vilda fick också åka med upp, och så hade vi en liten genomkörare före kursen.

Plockade ut några ettan/appellmoment, och hade turen att få dirigering på dem! Positivt var att momenten satt jättefint, och inte brydde hon sig om dirigeringen heller. Till och med framförgåendet var riktigt fint i sin helhet (jag har annars en tendens att bara träna gåendet, och glömma halterna, fotgåendet etc...). En halt där hon vred sig lite bara. Däremot vågar jag fortfarande inte träna fot, eftersom magen är i vägen.

Avslutningsvis så körde vi agility, där vi bara hann med slalom. Tränar dels vänster och högeringångar, att jag står längre och längre fram i slalomen: Jag står i slutet på en fyrapinnars. Lämnar Vilda med två hopphinder och slalomen framför sig. Sedan gäller det att hon tar hindren, en korrekt slalomingång och gör "hela" slalomen innan belöningen. Kör på både höger och vänster sida. Sedan hade jag också en åttapinnars, där svårigheten är att vänja Vilda vid att jag springer bredvid henne, eller t o m framför. Hon ju inlärd på 2x2-metoden, och från början van att köra den självständigt med mig bakom. När jag springer bredvid så blir hon störd (slarvar? tror att hon är klar?) och missar lätt pinnar.


Kändes som ett bra pass, trots att det blev lite kort! Hade sedan jättemysigt med "gammeltanten" på rallylydnaden!


Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards