Alla inlägg den 19 maj 2012

Av Anna Svensson - 19 maj 2012 16:20

I dag var det tävlingsdags igen! Mormor följde med som barnvakt. Vilda var helt underbar!! Hon, som knappt sett en annan brukshundklubb än hemmaklubben i år, brydde sig inte det minsta om miljöombytet och alla hundar. Låg och sov i bilen eller slappade på gräsmattan, medan matte hispade runt och försökte få nerverna under kontroll...  


På platsliggningen gick en stor hovawart upp och kom  springande i full fart. Vilda, som förr tyckte att stora, yviga hundar var lite läskiga, låg hur lugnt och fint som helst. Såg inte ut att bry sig det minsta. Hunden fortsatte förbi henne, så det blev tack och lov ingen negativ inlärning för henne. I själva lydnaden så var hon lika pigg och följsam som alltid. Jag drog inte upp henne så mycket innan, tycker inte att det behövs. Än så länge är hon rätt självbelönande - plus att jag tycker hon blir mer och mer taggad ju längre vi kör i programmet. 

Dagens betyg blev:

Platsliggande  10

Tandvisning  10

Linförighet  9 (skulle nog kunna bli snäppet högre om matte lärde sig gå som folk!)

Läggande  9,5

Inkallande  10

Ställande  9

Apportering  10

Hopp över hinder  10

Helhetsintryck  10


Summa: 192 poäng, första pris, placering 1, LP. Dessutom dagens högsta snittpoäng, vilket gav oss 15 kilo hundmat i pris!    


  

Förutom att jag såklart blev jätteglad över det fina resultatet så var det otroligt trevligt att tävla i Bollnäs. Positiv publik som applåderade frikostigt, många som var glada och kom fram och pratade. Kändes  roligt, här tävlar vi gärna mer!   

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards