Alla inlägg den 6 juni 2012

Av Anna Svensson - 6 juni 2012 20:15

I dag fick Vilda ett välförtjänt konditionspass. Har blivit alldeles för lite sådant sedan bebben kom. Vi körde både i skogsterräng och kuperat på en liten bergsknalle. Hon är snabb och smidig, men nog tycker jag att den senaste månadens vila märks. Stor fördel att hon inte är rädd för att ta ut sig!

På kvällen blev det ett minisök. Vi var bara två som tränade, så möjligheterna var minst sagt begränsade. Valet föll på att valla två smala korridorer i lite mer krävande terräng. Den ena i skog, den andra på berg. Lätt övning i knölig terräng = högmotiverade hundar som fick lyckas under nya omständigheter. Dessutom så tror jag att det var en bra "mellanövning" mellan alla längre pass med många skick som vi kör. I morgon blir det lydnad på klubben.

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards