Alla inlägg den 14 juni 2012

Av Anna Svensson - 14 juni 2012 19:56

Hade egentligen inte tid att träna i dag, men rymde för att åtminstone hinna med skotten och en agility-dejt.

Vilda fick sex skott på platsliggning, inga som helst problem. Sedan en budföring på 100 meter, dock utan skott. Hon sprang jättefint. Men man märker på henne att hon är lite osäker när det är en massa hundar runtomkring och jag förstår henne. Inte helt otänkbart att någon stor unghund skulle kunna tycka att "jaga Vilda" är en toppenlek. Nu är jag jättenoga med att uppmärksamma alla om att budföring är på G, så de som har unghundar etc kan koppla upp vid behov. Ska försöka få till träningar utan andra hundar.

Sedan körde jag ett mini-fot med kommendering, bara för att se om hon skulle flippa som på tävlingen. Men icke, nu var hon prydligheten själv! Lilla kråka!

Sist men inte minst träffade jag en tjej som förhoppningsvis ska plocka med Vilda på några agilitytävlingar. Hon provade att köra henne lite och jag blev så imponerad! Både av Vilda, som rakt av köpte att ha en ny förare, och av Hanna som hade ett jättetydligt och lättläst kroppsspråk och fick Vilda att fixa byten som vi inte ens har tränat på. Nu ska jag lägga lite krut på grundträning så Hanna "bara" behöver träna ihop sig med henne i själva handlingen.


Stort, stort plus för att Vilda inte skällde en enda gång på hela agilityträningen. Och där kom jag på en annan sak - visst sprallade hon som en toka på senaste lydnadstävlingen, men det kom inte ett enda voff. Jippi!!

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Skapa flashcards