Alla inlägg den 26 juni 2012

Av Anna Svensson - 26 juni 2012 22:00

Ikväll var målet med träningen bara att vara mindre sopig än igår.

Så jag:

Tränade fot med en plan. Värmde upp med linförighet, gick sedan över till fritt följ. Var noga med position, belöningsplacering och attityd. Kändes riktigt bra.

Rutan - med en plan... Hade glömt targeten igen(!) men fick låna en av en kompis. Använde dessutom ruta med band, för att efterlikna tävlingssituationen mer. Vilda bjöd jättefint och jag var supernöjd med de tre skick jag gjorde.

Fjärren - utan plan. Mest bara "checka av". Och där var det bakslag, hon satte sig inte på första försöket. Men jag löste upp det bra, var positiv, gjorde om och fick till det riktigt snyggt. Återstår att se hur hon gör när det är tävling...

Apportering - utan plan. Ett till "checka av"-moment. Gjorde bara en, och den var bra!

Kryp - med en halv plan. Var ren katastrof igår. Vilda blev osäker och började sätta sig upp i stället för att krypa. Målet i dag var bara att få bort den osäkerheten. Det lyckades. Övriga problem med krypet, ffa att hon plogar hiskeligt, kvarstår. Dessutom har hon börjat att allt oftare krypa högt med bröstet. Suck. Ska strunta i att försöka få momentet tävlingsklart och i stället backa bandet. För en månad sedan (eller två) hade hon ju ett jättesnyggt kryp! Aaaahhh... Gör om, gör rätt...


F ö en trevlig kväll, trots regn i luften och knott. Fick till rätt känsla och attityd i träningen. Lite lustigt att tre av oss som tränade ikväll hette Anna och hade med sig en bebis i barnvagn!


Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards