Alla inlägg den 18 oktober 2012

Av Anna Svensson - 18 oktober 2012 21:33

I dag hade jag missat i planeringen. Vi var en person mindre än jag räknat med i söket, så jag fick snabbt ändra plan. Eftersom det är typiskt ett sådant tillfälle då jag riskerar att tänka fel så beslutade jag mig för att köra säkert!

Tror det blev åtta skick, varav två tomma. Svårigheten i området var att hundarna måste jobba sig över ett gammalt järnvägsspår på ena sidan. Inget speciellt för övrigt. (Jo, jag testade lite flying, men det skriver jag med så små bokstäver jag kan så inte de syns till Skåne...   ).

Vilda gjorde två knas-skick där hon vek 90 grader efter att ha gått ut spikrakt från början. 15-20 meter in - tvärvik. Men på omskicken gick hon ut fint. Resten var riktigt, riktigt bra! Särskilt tomslagen var jag nöjd med, djupa, fina, lite framslag. Duktig tös!!


Egentligen borde jag nog kalla det för ett harmoniskt och lyckat sök, i stället för slätstruket? Hmm. Gissar att det är känslan av att inte ha "tränat nå't särskilt" som gör att det känns lite mesigt? Attitydproblem hos mig? Hmmm igen.

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards