Alla inlägg den 19 oktober 2012

Av Anna Svensson - 19 oktober 2012 17:58

Åkte upp till klubben en snabbis i dag. Började med framåtsändande, det moment jag inte kan träna hemma på gårdsplanen. Släpade fram de fyra paren jeansbeklädda "ben" som klubben numera kan stoltsera med! Och så började vi. Till min stora förvåning så gick det jättebra! Jag har ju en plan, om än något diffus, och ett tänk för belöning, som också är lite diffust. Men tydligen tydligt nog för att Vilda ska förstå! *lycka* Nu har hon helt klart en förståelse för att momentet börjar i galopp, för att sedan gå över till trav. Hon passerar ganska ofta jeansbenen utan att bry sig om dem (även om hon fortfarande bara måååste sniffa till ibland!). Hon går riktigt rakt och fint igen. Och hon vänder sig om alltmer sällan. Sedan - all cred till min tjänstvilliga hund, som nog stod ut med ett tjugotal repetitioner i dag utan att tappa entusiasmen. I stället så kunde vi sakta men säkert låta momentet ta allt bättre form. 


Skall körde jag också. Trots att vi nyss börjat med det så kunde hon bjuda på både två och tre skall i rad. Bra! Med Daisy fastnade jag lite för länge i att det var ett skall per skallkommando, och jag hade svårt att få till ett riktigt fint skall på tävling. Därför vill jag snabbt få en förståelse för att man måste skälla flera gånger innan belöning. 


Hopp - passade på för att vi var på samma plats som ett hopphinder... Tre repetitioner: 1. Hopp med återhopp, godisbelöning i fotposition. 2. Hopp med boll under uthoppet. 3. Hopp - sitt. Sedan bollbelöning bakom. 


Slentriantränade lite fot och kryp, inget att skriva hem om... Jo, krypet, där tänkte hon minsann resa sig en gång! Hallådär, unga dam! 


Sammanfattningsvis var det en otroligt rolig, mysig och harmonisk träning som man blev glad av!

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Skapa flashcards