Alla inlägg den 20 oktober 2012

Av Anna Svensson - 20 oktober 2012 19:21

En löjligt stressig dag där jag skulle hinna med öppet hus på sonens skola, agility-KM och ett 80-årskalas ungefär samtidigt. För att göra uppgiften lite klurigare hade jag båda barnen, samtidigt som sambon råkat plocka med sig sina bilnycklar så jag även var billös. Liten, trång icke-kombi lånades av mormor... På vägen från Öppet hus till agilityn fick sexåringen en korv, fem minuter senare hade Vilda ätit upp den eftersom sonen råkat tappa den på golvet... Pjuh! Självklart vaknade bebisen när vi varit på klubben en kvart . Suboptimal uppladdning inför loppet, med andra ord!

Men jag gav det en chans. Tyvärr hann vi bara köra agilityloppet (sedan var det dags för 80-årskalas). Det gick bättre än jag trott, vi diskade oss inte förrän på 14:e hindret! Min strategi var glasklar - försöka ta det lugnt och bromsa Vilda. Tror nog att jag slappnade av när det bara var tre hinder kvar och det räckte för att hon skulle susa förbi ett hinder, lite onödigt!


I alla fall kul att testa att köra bana "på riktigt" med henne, banvandra, handla etc. Fick lite självfötroende trots allt, en klass ett-bana skulle jag nog kunna ro i land. Kanske...

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards