Alla inlägg den 31 mars 2013

Av Anna Svensson - 31 mars 2013 20:57

Så trött, men ska försöka skriva några rader om senaste två dagarnas lydnadsträning.

Igår: väldigt taggad hund, fick jobba mycket på att balansera henne. Så idag hade jag inte tänkt träna alls, men efter en tur på isen råkade bebisen somna precis när vi åkte förbi vår träningsplan. Så då kunde jag inte motstå... Valde att bara köra godisbelöningar, bara lågtempade moment, bara lugnt beröm. Kändes jättebra, Vilda var som en dröm.


Fot. Igår: Provocerade henne en hel del genom att köra nära (och genom!) rutan. Oj, vilken dragningskraft den har på henne! Hon blir verkligen splittrad, och orkar inte sköta sig hela tiden utan tappar kontakt ibland. Nyttig träning - ska mycket oftare ha en ruta uppställd där vi kör fot. I dag: Ingen störning. Fokuserade på att köra lite längre program, för att få henne lagom taggad och förhindra att hon blir belöningsfrustrerad efter ett halvt program. ite slarv i svängarna, men i stort bra position och ett riktigt trevligt fritt följ.


Apportering: Hon är alldeles för plockig med tvåkilos, så nu har jag backat till "grip-och-lyft"-träning. Den funkar rätt fint, hon börjar bli riktigt distinkt i lyftet.


Vittringsprov: Småstrul i går, klockrent i dag.


Fjärren: Åh, så stabil den var både igår och i dag. Skönt!


Kryp: 70 procent riktigt bra både i går och i dag.


Framförgående: Fint.


Metallen: Sämre tempo i dag, men i gengäld inget startskall...


Vi gjorde säkert mer, men det har jag hunnit glömma!


Planen för i morgon är lite oklar, ska sova på saken!



Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Skapa flashcards