Alla inlägg den 2 april 2013

Av Anna Svensson - 2 april 2013 19:41

I dag blev det ännu mer "softa på klubben". Hade bebis med, så det blev mer kaffe än träna. Men en liten stund var jag effektiv i alla fall!


Framåtsändande. Måste skaffa mig en plan för tempoförändringen! Har testat att köra "sakta" inomhus och jovisst, det skulle väl kunna gå. Om jag uppbådar tålamod. Hade en fundering på att köra lina på henne och provade det idag. Störde alldeles för mycket. Skulle säkert gå att få till så småningom, men kändes spontant som en onödigt lång omväg. Fastnade till slut för "godis på lock" där jag vill att hon ska slå om tempo (någon meter före gruppen). Kombinerade det med "sakta"-kommando, och visst blev det riktigt bra! Fullt ös till godiset (förstås!) och därefter promenadtakt. Frågan är bara i vilken utsträckning hon förstår vad hon gör. Ska i alla fall testa detta ett tag. Planerar att byta ut godislocket mot target rätt snart, och sedan ta bort det helt och i stället bara säga sakta. För att, förhoppningsvis, så småningom få det att fungera av sig själv. Hmmm...


Tungen. Blääää. Jodå, hon lyfter upp den fint vid mig. Men så fort jag lägger den en bit bort så rullar hon den till mig först och lyfter sedan. Varför slita ut sig i onödan, typ! Nu testade jag att låta henne lyfta den vid mig och sedan backa ifrån henne, så hon fick kämpa och bära en bit. Kanske bra...


Metallen. Den hämtade hon tyst och fint i dag. Varierande tempo, allt från fullt ös till spänstig trav. Duger.


Kryp. Ligger fortfarande på 70-80 % bra. Frustrerande.


Gjorde nog inget mer.

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards