Alla inlägg den 8 maj 2013

Av Anna Svensson - 8 maj 2013 15:16

Körde ett minipass igår efter fortsättningskursen. Vilda fick gå fot läääänge. Och jag blir så sur på mig själv! Varför har jag varit så försiktig med det? Vilda håller ju fokus hur fint som helst utan att tappa sugen. Skulle ha behövt köra fler långa pass innan tävlingen, få se pm det här räcker. Fjärren började hon med ett felskifte (stå istället för ligg). Gjorde om och då gjorde hon en klockren fjärr utan en cm framflytt. Kan man inte få två chanser på tävling också?!
Sättande under gång var bra x 2! Inkallningen var ok men inte fantastisk - hade önskat snabbare stopp. Rutan var sådär, krävdes dl båda skicken och hon hade inte alls lika starkt sug som hon brukar. Rätt ok genrep, men... Man vill alltid att det ska gå bättre! Just nu är mina tävlingsnerver värre än någonsin. Halva jag vill inte tävla alls, andra halvan vill men är supernervig.

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Skapa flashcards