Alla inlägg den 30 maj 2013

Av Anna Svensson - 30 maj 2013 00:08

Har trasig dator o det tar tid att knappa på en mobil... I korta drag:
Har bestämt mig för att starta högre sök i Järvsö 7/7, så nu är det hårdsatsning på högrelydnaden och skogslydnaden! Kör framåtsändande med två targets, där man galopperar till den första o travar till den andra. Känns framkomligt. Tungen har jag ju kört en del skogsapportering med ettkilostungen, nu kör jag även slätapporteringar med tvåkilos. Kampar upp o laddar henne rejält!! Mycket plock blir det, men bättre o bättre. Skallet är i glesaste laget och stilla sitter hon inte, men borde kunna bli 6 el 7.
Viktigast av allt: målsättningen med tävlingen är att bli godkänd!! Uppflytt är inte realistiskt i dagsläget, fattas för mycket i såväl sök som lydnad. Men godkänd i högre sök är en fin merit för en liten mellanpudeltös tycker jag, så vi börjar med det målet! Gäller bara att komma ihåg det när det är dags för tävlingen också... :0)

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Skapa flashcards