Alla inlägg den 3 juni 2013

Av Anna Svensson - 3 juni 2013 22:50

På dagens långprommis blev det en minnesbildsövning i uppletandet. Lade en smal korridor, fin motvind, fyra föremål. Tre på djupet, ett halvnära uppe på en sten. Vilda fick titta. Sedan gick vi en rejäl promenad. När vi kom tillbaka så fick hon apportera favvo-kampleksaken, sedan vände jag henne och skickade. Men redan när vi närmade oss rutan visade hon tydligt att hon visste vad som gällde! Hon hämtade in de fyra föremålen så fint! Det sista, den höga, fick hon jobba litemed innan hon lokaliserat exakt. Men ingen tvekan och full arbetslust hela tiden. Filmade ett par snuttar:


 
 

Agilityn gick som vanligt. Vilda var superduktig, jag hade problem. Så synd med en så duktig hund! Hon överraskade med att göra en ursnygg slalomingång från fel sida, trodde inte hon skulle komma ihåg det. 

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards