Alla inlägg den 15 juni 2013

Av Anna Svensson - 15 juni 2013 18:14

I går blev det en riktig genomkörare av lydnaden! Ja, jag hann med nästan allt jag ville. Glömde bara platsliggning utom synhåll.

Glädjande nog gick dessutom det mesta riktigt bra!

Framåtsändande: lite väl snabbt saktagående, men körde åt båda håll och hela momentet med riktigt ok resultat.

Inkallning med ställande: Hon har tappat stunsen i vändningarna (när hon har leksak bakom och får ett "varsågod" under inkallningen). Spetsade därför till det med att lägga in bollkast i samband med ställande. Blev ju ett bra kortsiktigt resultat, men på sikt... Hmmm...

Rutan: dagens glada överraskning! Två klockrena skick! Nöjde mig med det och log som en sol!

Skall: Flera jättefina skallserier, nu ska jag bara få till "tyst" också! Dessutom sitter hon stilla rätt bra nu (men absolut inte alltid).

Kryp: jodå, tragglar på.

Fot: Mycket position. Måste få till något längre program nu någon dag.

Hopp: Körde 65 cm-hoppet. Det är rätt högt! Men visst, en pigg Vilda fixar det fint. Körde några bollbelöningar på uthopp, några på sättande och en godisbelöning på återhopp.

Tungen: dagens besvikelse. Plock hela vägen in.

Metallapportering: jättefina gripanden.

Fjärren: också väldigt bra, fina, korrekta skiften.

Ställande, sättande, läggande under gång: Började inte så bra, men efter lite träning så blev det rätt hela vägen!

Vittringsprov: Jätteduktig på att välja rätt pinne utan att plocka med de andra. Ibland lite tugg, men vi tränar apportering av pinnarna separat och det har blivit bättre och bättre.


I dag blev det spår i stället.

Vilda fick ett förarspår, ca 700 meter, massor av naturpinnar (glömde räkna), en spetsvinkel, två timmars liggtid. Hon hade superjobbigt med spetsvinkeln (som låg i slutet, lite trött hund?) men f ö spårade hon fint. Och ffa plockade hon pinnar som bara den. Härligt!!

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards