Alla inlägg den 30 juni 2013

Av Anna Svensson - 30 juni 2013 15:29

Kort uppdatering: i torsdags tog vi en tur till fastlandet för lite träning. Först körde Hanna och Vilda lite agility (ett av två träningspass de haft inför dagens tävling). Sedan körde jag och Vilda ett fiasko-sökpass! Tänkte hon skulle få det lättsorunget o hyggligt enkelt efter föregående mastodontsök, men det hjälpte inte. Kortanalys: Vilda har antingen tappat tron på att det finns någon där ute, alt tappat tron på att hon får hämta in dem. Har ju brutit henne när hon spårat ett par gånger (något jag aldrig gjort förr, eftersom jag inte kunnat!). Även om jag brutit positivt, så har det helt klart gett en osäkerhet. Nu ska det matas med figgar!!!

Som en skräll (för mig i alla fall, med tanke på hur lite det har tränats agility) så knep Vilda och Hanna en finalplats i Doggy Professional Cup i dag! Finalen går i Göteborg, så det är väl osäkert om de åker, vi får se. Men imponerande att de lyckades kvala!

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards