Alla inlägg den 2 juli 2013

Av Anna Svensson - 2 juli 2013 17:28

Kort:
Körde samma sökbana som vi nyss haft problem på (olberget). Men nu med ett lite smartare upplägg! Körde bara hitta-övningar, så hon fick direktbelöning på varje slag. Dubbelfigge på ett av slagen. Och Vilda gick så fint, bra tempo, motiverad, och letade verkligen i alla kluriga legor. Fick bl a en hög figge, men ffa svårigheter pga av alla stora stenar som vinden snor runt. 150-200 meter och full motivation! Inga problem med djupet, några omskick men utan större konstigheter. Bra hund!
Sedan ett upplet på äng. Kraftig vind. Svårt, tyckte hundarna. Till Vilda lade jag ut fem föremål och lät henne hämta in fyra. Så roligt att se att uppletandepoletten trillat ner! Nu jobbade hon med bra intensitet och tempo hela tiden, trots att hon fick slita en bra stund. Bingo!! Enda "missen" var en skumgummigrej som nog gav väldigt lite vittring. Vilda hittade den, tog den efter lite tvekan, men bestämde sig sedan för att den inte gilldes. Så hon släppte den och letade vidare. För övrigt väldigt fint, jag är så glad över dagen!!

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards