Alla inlägg den 11 juli 2013

Av Anna Svensson - 11 juli 2013 20:55

Här kommer en snutt på vår träning av tungapporten. Det enda som Vilda gör riktigt bra är avslutningen - då lyfter hon upp den med högburet huvud och sätter in sig hyggligt i position. Problemet är att hela vägen fram tills dess är ett strul av idel omtag och tjafs. Lyfter hon upp den tidigare så bär hon den någon meter, men med så löst grepp att den glider mot hennes kind efter 3-5 meter och då släpper hon den. Och så håller det på...

Eftersom hon alltid får in den till slut så har jag belönat, med förhoppningen att hon ska få bättre självförtroende och med tiden bättre teknik. I stället verkar hon ha lärt sig att det är såhär en tungapportering går till. Bara man lyfter upp den när man kommit fram så är det ok! 

På slutet av filmen ser man hur jag försöker få henne att lyfta den och sedan gå med den "riktigt" en bit innan hon får komma in och sätta sig. 

Tips, råd, idéer..?


För att riktigt förstärka hur uselt träningen gått lägger jag med några månadsgamla snuttar, som jämförelse.

Heja oss! :)



 
 
 

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Skapa flashcards