Alla inlägg den 15 juli 2013

Av Anna Svensson - 15 juli 2013 00:04

Bloggar från mobilen och det går tydligen inte att plocka upp o fortsätta på ett inlägg i den. Så - det här är fortsättningen på inlägget nedan!
Spårupptaget var jättefint, riktningsbestämningen likaså. Ett helt ok spårarbete, en missad pinne men ändå bra. Spetsvinkeln tog hon superfint. Men efter ca halva spåret hände något, jag är osäker på vad. Tror att hon blev nyfiken på vilt. Tok blev det, och eftersom jag inte hade snitslat så blev jag jätteosäker. Bestämde mig för att backa tillbaka. Problemet var att jag då antagligen, vid något tillfälle, hindrade henne från att ta spåret. Och det gjorde henne jätteosäker. (Hon var så svårläst att jag inte ville riskera att släppa på henne på fel ställe och ge henne cred för ett viltspår eller skenspårning, ville hellre backa tillbaka till "säker mark"). När vi väl var tillbaka på en punkt där jag visste att spåret gick så var hon väldigt osäker. Vi hade strulat massor, spåret var säkert en halvtimme äldre och hon har aldrig varit med om det förr. Ytterst tveksamt och med mycket störtning tog hon sig genom den del vi redan spårat. Men sedan kom belöningen! Nu skippade hon helt att strula i "strulpartiet", tuffade bara på resten av spåret. Tjoho! Men jag lovar att både hund o matte var trötta när spåret var klart. Hoppas verkligen att jag valde rätt sätt att tackla problemet. Alternativet hade varit att bara ta henne av spåret. Få se nästa gång... Då ska jag i alla fall snitsla!!!

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Skapa flashcards