Alla inlägg den 14 augusti 2013

Av Anna Svensson - 14 augusti 2013 23:43

Tränar precis så lite som det verkar just nu. Alla mina uppdrag på BK slukar tid, skogsträningen tar sitt och lydnaden kommer sist. Den känns helt katastrofal inför lördagens tävling. Men vi genrepade söket igår. Jag hade en plan och följde den. Lång bana (nästan en högrebana), lättsprungen terräng och massor av tomslag. Och det flöt så fint!! Kändes underbart att skicka Vilda, se henne gå ut fint på djupet och slå framåt _varenda_ gång (har det hänt förut??). Liksom som på riktigt!! Nu känns åtminstone söket bra inför lördag!
Sedan läste jag på reglerna lite och insåg att vi, med lite (fel, massor) av träning kan fixa uppflytta till elit utan tungapportering. Jag trodde man måste snitta åtta på lydnaden också, men det behöver man ju faktiskt inte. Tjoho! Nu måste vi "bara" ha ett sök värt mer än åtta på tävling. Inget vi får nu, men någon gång... :)

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards