Alla inlägg den 22 augusti 2013

Av Anna Svensson - 22 augusti 2013 15:35

Kort lydnadspass i dag.

Började på ruta ett med framåtsändandet... Hade ju ett hyggligt sådant för typ ett år sedan. Bestämde mig sedan för att hennes temposkifte inte var tillräckligt pricksäkert - ibland blev det vid tio meter, ibland vid femton. Så jag bytte metod. Och fick inget temposkifte alls... På tävlingen var det full galopp över hela planen. Rakt o snyggt, men lika mycket noll för det! Så nu går jag tillbaka till metod ett. Frishejpar temposkiftet. Och tänk, på bara ett pass så blev det riktigt hyggligt. Får det här sätta sig så kanske vi får poäng på nästa tävling!

Skallet har jag tagit ett steg vidare och försöker träna snabba starter ibland, uthållighet ibland. Tror det går framåt. Och tungapporten - ettkilos galopperade hon in med i dag, i terräng! Pussgurka! Tvåkilos rullade hon först in (obegåvat att träna på asfalt), men lyfte sedan och bar fint.
Sammanfattningsvis ett trevligt och hoppingivande träningspass! Nu ska jag anmäla till fler tävlingar - många fler! :)

Elin ska förresten testa att tävla henne i en lydnadstrea! Jag är upptagen med Polishunds-SM den helgen, och hon ska ändå tävla med sin hund i lydnadsettan. SåÅ då får Vilda glida med på ett bananskal. Feel no pressure, Elin! ;)


Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards