Alla inlägg den 8 september 2013

Av Anna Svensson - 8 september 2013 21:13

Är helt slut efter fyra dagars polishunds-SM! För er som inte vet så är jag ordförande i Söderhamns Brukshundklubb, och i år så var vi medarrangörer på detta roliga evenemang. Men vad tid och kraft det har tagit!

Bloggen o egna hunden hinns knappt med. I dag var Elin tuff och plockade med sig Vilda på lydnadstävling! Jag var lite nyfiken på hur hon skulle bete sig med en annan förare och hade ändå inte tid att åka själv. Elin skulle ändå åka och tävla sin egen hund.

Vilda jobbade på och gjorde ett hyggligt program Fixade, glädjande nog, sittande i grupp en här gången. Tyvärr nollade hon i stället sättande under gång... Och så tjuvstartade hon på rutan. Mest otroligt var att det även på den här tävlingen låg godis vid hopphindret! Så på hoppapporteringen släppte hon apporten och åt upp godiset i stället. Nu har det hänt på två av fyra lkl tre-tävlingar som hon varit med i! Lite trist att inte domarna gör om momentet pga tekniskt fel. Annars ska väl alla hundar ha godbitar kastade där...

Mest stolt är jag över en nia på metallapporten, härligt! Och att Elin vågade sig på utmaningen!

Nu är jag anmäld till högresök och högrespår nästa helg, sedan en helgs tävlingsuppehåll (för att jag missade anmälningstiden till en söktävling) och helgen efter kör vi en lydnadstrea och ett högresök till. Vill nöta på med några söktävlingar eftersom jag behöver rutin i hur jag ska disponera tiden och bedöma en ruta. SPåret kör jag för att jag vill bli godkänd högre spår. SJälva högrelydnaden har blivit bättre men är fortfarande svajig, så jag vågar inte hoppas på uppflytt. Varför jag anmälde till lydnadstrean undrar jag också... :) Men alltså, hon kan ju alla moment. Innan nästa tävling kanske jag har hunnit med något av den där länkningen som jag tror är så bra men aldrig hinner träna! :)

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards