Alla inlägg den 22 oktober 2013

Av Anna Svensson - 22 oktober 2013 21:52

 

Måste inleda bloggen med en gull-bild på min rara lilla unge och min tålmodiga lilla hund!  :)


Åh, vilken toppenhelg!

Lördag körde jag lydnad med snälla och duktiga Elin. Hon kommenderade mig igenom en hel högrelydnad och kom med en massa kloka synpunkter. Vilda var på strålande humör och jag önskar att det hade suttit en liten domare gömd i kuren!  ;)  Då hade vi fått fina betyg! Efter lydnaden så blev det ett uppletande. Vi testade att köra på lydnadsplanen. "???" sa Vilda första svängen, men omgång två så hade polletten trillat ner. Då gjorde hon ett riktigt fint uppletande!

Söndag var det sökdags. En bra och rolig ruta,men med sidvind från slutet. Typiskt nog hade jag placerat ut figgen från början. Men jag lät henne gå ut och plocka dem, kärnan i träningen fick i stället bli att hon skulle tåla att skickas om på de skick där hon dragit, och då gå ut på fullt djup och leta ordentligt. Och tänk, det gjorde hon! Hon fick sedan gå tomt större delen av rutan (figgen var ju redan inplockade...) och så smög vi ut en slutfigge. Fint jobb hela vägen, tycker jag. De perfekta framslagen lyser fortfarande med sin frånvaro, men det känns aldrig som att vi riktigt får tid att jobba med den biten heller. Kanske nu, när tävlingssäsongen är slut. Om inte snöeländet kommer! :)


 

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Skapa flashcards